Läs här vad du ska göra om du har köpt en produkt från oss som tyvärr har gått sönder på grund av ett tillverkningsfel.
För att vi ska kunna behandla ditt klagomål så effektivt som möjligt måste du antingen svara på ett av de e-postmeddelanden du har fått från oss angående din beställning. Eller skriva till oss på vår e-post info@nordicbasketball.com - vi tar inte emot reklamationer över telefon eller via vår chatt, eftersom vi behöver se bilder och oftast ha en bedömning från vår leverantör innan vi kan fatta ett beslut.
I e-postmeddelandet, vänligen inkludera detta:
Observera att vi oftast måste skicka reklamationen vidare till våra leverantörer som tar ställning till reklamationen. Det kan därför dröja några dagar innan vi återkommer till dig med ett svar på din reklamation.
När vi behandlar reklamationer hänvisar vi till de allmänna reglerna om reklamationsrätt. Du ansvarar för att produkten har använts och hanterats på ett korrekt sätt. Vi täcker inte fel som uppstått på grund av felaktig användning, försummelse eller slitage på grund av tung användning.
Du måste därför själv bedöma om du anser att det rör sig om ett fabrikationsfel innan du reklamerar.
Om du själv har skadat produkten på grund av ett fel, är vi naturligtvis också glada att försöka lösa detta.