1. Allmän information
Nordic Baskertball co. Nordic Shops ApS
CVR-nr: DK43389556
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark
info@nordicbasketball.com
Etableringsår: 2016
2. Betalning
1) Vi tar inga kortavgifter.
2) Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
3) Myndigheter kan betala via EAN-betalning
3. Leverans
Vi skickar med Postnord/DPD.
Vi packar beställningar varje vardag och strävar efter att få alla paket skickade inom max 2 vardagar.
Beroende på din bostadsort tar det upp till 5 arbetsdagar från det att paketet har lämnat oss tills det är hos dig.
Observera att du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket om du har valt paketbutik. Det är därför viktigt att du hämtar detta i tid, annars skickas paketet tillbaka till oss. Vilket kommer att medföra en avgift för dig.
Det är ditt ansvar som kund att skriva rätt adress och information så att paketet når dig.
4. Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du;
a) har mottagit din vara
b) tar den sista varan i fysisk besittning vid en överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och levereras individuellt
c) får den sista delen, eller den sista delen, i fysisk besittning vid avtal om leverans av en produkt som består av flera partier eller delar
Du måste meddela oss inom 30 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Du meddelar oss via vårt returcenter.
Du kan inte ångra det genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss om detta.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
5. Återgå
Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med retur av varan.
Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du bär risken för varorna från tidpunkten för leverans av varorna.
Om du vill returnera en vara kan du beställa en returetikett under vårt Returcenter.
Du kan byta en vara i upp till 30 dagar efter köpdatum. Varan kan ha provats, men måste även vara förpackad som vid mottagandet och får inte vara i försämrat skick.
Du måste betala frakten själv för att returnera ditt köp. Du kan köpa en returetikett av oss via länken längst ner på sidan.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde .
Varan får inte ha visat några tecken på användning om du vill vara säker på att få tillbaka hela beloppet. Det innebär i så fall att varan ska skickas tillbaka i originalförpackning och att kläder ska returneras med etiketter.
För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan testa produkten, men inte använda den faktiskt.
Om vi avvisar din retur tar vi ut en avgift för bearbetning och frakt tillbaka till dig.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar från det datum då vi fick meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal.
Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
Vad ska jag skicka tillbaka?
Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.
6. Om det är något fel på produkten (reklamationsrätt)
Vid köp av varor gäller köplagens bestämmelser om fel.
När du handlar på NordicBasketball.dk har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du i princip kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat beroende på den specifika situationen.
Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
Du måste skicka ett mail till info@nordicbasketball.com med en noggrann beskrivning av problemet, samt ditt ordernummer och bilder på felet. Vi avgör sedan om vi ska få varan skickad till oss så att vi kan kontrollera den.
Hur snart ska jag annonsera?
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt att varan saknas. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.
Vi återbetalar rimliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader.
Varan skickas till:
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark.
Vid retur av varan, vänligen ange problemet så utförligt som möjligt.
Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller liknande.
Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i rätt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för sändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
7. Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Nordic Shops ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.
Personuppgiftsansvarig på Nordic Basketball är Nordic Shops ApS.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@nordicbasketball.com